Passa al contingut principal

El chico del barrio

El passat diumenge va fer 2 anys que vaig emigrar de casa els pares i em vaig instal·lar al pis de Baixada de la Glòria. Ho recordo perfectament perque la primera nit era el piromusical de les festes de la Mercè i desde'l balcó vaig veure unes petites llums. Com no les veia del tot bé vaig decidir pujar al terrat (el pis de sobre) i allà vaig coneixer el primer vei. Jo anava molt correctament vestit amb calçotets baaastant clàssics i una samarreta d'anar per casa i ell, que també anava en "gallumbos", ho millorarva amb una samarreta imperio que tenia pinta de tenir un "futimé" d'anys. Ens vem presentar i desprès d'estar un estona xerrant  els dos vem enfilar cap a casa.
Com diu la meva mare el temps passa ràpid, potser massa, i aquests dos anys m'han passat volant. Si us he de ser sincers crec que fins aquest esitu passat el pis no l'hem cuidat gaire. Ha patit un canvi bèstia per culpa d'unes goteres que vem tpatir l'any passat per culpa de la ventada que ens va foradar part del sostre, però a part d'això al Roger (el co-inquil·li) i jo l'haviem acondicionat poc. Haviem anat tirant amb poques coses: els quatre mobles necesaris a totes les cases, la tele, un llit i para de contar.
Aquest estiu passat però es on m'hi vaig involucrar una mica més i vaig penjar un parell de quadres i em vaig comprar objectes, mobles que m'hi fan estar bé i que fan per mi la casa més acollidora. Potser del que estic més content es d'una cadira que m'he comprat pel balcó per poder llegir i que es la mar de comode. El dia que vingueu us la deixaré provar.
Pel que fa al barri....no us enganyaré, el barri es bastant incomode a nivell pràctic. Està ple de baixades/pujades molt pronunciades i si no estàs minimament en forma és dur, perque una tasca tant quotidiana com comprar el diari desemboca en una suada considerable (ja no us dic pujar carregat del super).
Tot i això el barri m'agrada perque té l'encant d'un poble. La gent del barri es coneix i es saluda. Hi ha dos bars, el Llumi i un de més adalt on la gent es pren el tallat pel matí abans d'anar a la feina i la cervesseta quan tornen al vespre cap a casa. Hi ha dones grans que van a comprar el pà amb bata i sabatilles, i et diuen que ja han vist l'home del temps aquest matí i que t'has d'abrigar perque farà fred. El Manel, que es el noi que regenta (Carles, la paraula aquesta és teva) el Bar Llumi, es un vei de l'edifici del davant i l'any passat quan hi havia partit del Barça muntava unes bones festes. La verduleria que tenim sota de casa està molt i molt bé, i m'agrada perque la dona i el seu marit li diu a les clientes pel seu nom amb una familiaritat de poble.

En definitiva, potser no es el millor barri a efectes pràctics, però allà m'hi trobo agust.

Comentaris

Marc ha dit…
ei Rafa! Acabo de descubrir el teu blog! Molaa!! :-)
T'anire seguint!
un abrasu!!
Marc
Anònim ha dit…
eiii rafa mmolt be ja dos anys!!! a veure quin dià em convides a una cervesseta a la teva cadira del balco!!!! un petonet per tu i un altre per el co-inquil li!!
mar
Rafa ha dit…
Ei Marc! Ja veus...escrivint bojeries! Em costa ser regular i escriure alguna cosa cada setmana. Com va el viatge? Ja deveu estar a punt de tornar, no? Espero que tot vagi molt be!

Mar, la cadira del balco es un passada. Quan se'n va el sol i veus tota la city il·luminada...Quan voleu que fem la cervesseta? Busquem dia!!
Anònim ha dit…
Rafaeli!!!! Soc el Jou!!!Estic passant el weekend al poble, i he decidit, assessorat per la Mar, fan dl teu blog, llegir les teves croniques. Ets un crack ambientant-nos en el teu entorn diari, i m han agafat unes ganes bojes d anar a comprar verdura al teu barri, fer una cervesseta al bar de la cantonada, debatint amb els tertulianos sobre la crisi actual, i sobretot, asseure m una estoneta al balco de casa teva!! Cuidat crack i fins aviat!!!
Rafa ha dit…
Brotheeeeeer! Ja era hora que el meu germa adoptiu entres al bloc!

Donçs ja saps, pots venir al barri quan vulguis i fer una cervesseta al balco. En aquest balco es on tenim converses amb el crack del Cucala de les seves conquistes i on em dona consells...de moment desaprofitats!

En fi Capi! Una abraçada molt forta i company la setmana vinent ja comencem la Champions els dimecres! A por ellos!!
Anònim ha dit…
Eo Rafa!! Dissabte al final no vaig provar la famosa cadira però és que amb el fred que fa per allà dalt millor ho deixo per la primavera... Ah! I merci pel pa amb tomàquet, va estar la mar de bé i com diem sempre, ho hem de fer més sovint!! (per la propera ves traient-me l’estufeta, vale?) Petonets
Marta
Rafa ha dit…
Buenas Marta!
Donçs si que va estar bé...està una estoneta tots junts i podent parlar una mica de tot.
Per mi quan vulgueu! Això si l'estufeta fijo. Ja comença a fotre un fred de bon matí.

Una abraçada i bona feina!

Entrades populars d'aquest blog

We want change too

Avui, dia 20 de gener de 2009, ha estat un dia important de la humanitat. La superpotència per exel·lència de mòn, Estats Units, ha començat un camí liderat per un president que sembla que té les coses força clares per tirar el seu pais (i per extensió el mòn) endavant. Gràcies a la meva mestre d'anglès vaig conèixer el seu lema electoral, que era clar i potent "Yes, we can". Un gran treball dels seus publicistes o caps de campanya. Però això, per nosaltres, no ha de ser garantia de res. Aquí, per desgràcia, sabem que una bona campanya de marketing ens pot estar deixant despullats davant les adversitats que ens trobarem. Tinc ganes de veure com se'n surt, perque la seva posible bona feina repercutirà en tota la humanitat...us imagineu tenir tot el poder que té aquest senyor a les mans? No tothom és capaç d'administrar-ho. En fi Sr. Obama, l'anirem seguint, molta sort!!!

Diumenge d'esqui

Corria el mes de gener de l'any 2003 quan vaig rebre la trucada de l'EP per fer la primera entrevista per entrar a treballar a l'empresa on estic actualment. Desprès de la primera, una setmana més tard, hi va haver una segona i , suposo que fruit de la meva sinceritat en reconèixer que no tenia ni idea de res en concret i de tot en general, el 6 de febrer de l'any 2003 començava a guanyar-me les garrofes de manera més o menys seriosa. Els primers dies van ser durs perque la meva nova situació implicava deixar de fer algunes coses que a mi m'agradaven. La més inmediata i dolorosa, fruit de l'horari que tenia (i que encara tinc), va ser haver de deixar d'entrenar equips de "peques". Fins aleshores havia treballat amb nanos desde 4-5 anys fins els 12-13 i la realitat es que m'ho passava en gran. A part de deixar de dur el preinfantil de Lluïsos (amb el meu estimat player Francesco Casagrande, ànims amb la lesió crack!!), també vaig haber de deixar